Welke games speel je momenteel?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
KillingRaptor

Re: Welke games speel je momenteel?

06 jan 2021, 08:57

Gisteren begonnen met Dissidia Final Fantasy NT op PS4. Een toffe game tot nu toe maar de story mode is echt wel vreemd om doorheen te raken. Je hebt iets nodig wat memoria heet om verder te raken en dat verkrijg je door je player level omhoog te brengen, je moet dus andere singleplayer modes spelen om die memoria te verkrijgen en dan kan je wat verder in de story. En voorlopig heb ik enkel cutscenes gezien erin. Maar voor de rest is hij zeker wel in orde! Heb wel 1 DLC personage gekocht nog, namelijk my girl Tifa. Die wou ik toch echt wel hebben. De game zelf kostte me maar €5 dus die kon er nog wel bij. :biggrin:

Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
KillingRaptor

06 jan 2021, 19:15

Naast Dissidia ook maar meteen begonnen met de DLC van Mario + Rabbids, Donkey Kong Adventure! Echt heel erg tof terug, DK is heel vet om mee te spelen.

Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Fing3r

07 jan 2021, 10:41

Ik zit momenteel helemaal in Cyberpunk, ik weet dat het op console een grote clusterfuck is maar op PC draait hij als een tiet met hier en daar eens een kleine/geinige bug. Ondertussen ben ik al zo'n 50 uur bezig en heb me nog niet een moment verveelt. Zeer veel interessante sidequests en boeiende karakters, al zie ik The Witcher 3 toch nog steeds als de betere game.

Afbeelding
Afbeelding
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

08 jan 2021, 09:39

Tof man Fing3r. Lijkt mij ook een geweldige ervaring!
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

09 jan 2021, 20:05

Ik heb een hele drukke week gehad en dus eigenlijk niet veel gespeeld maar dit zijn de games waar ik tussen afwissel:

Animal Crossing New Horizons
Mijn dag begint met koffie en Animal Crossing, en na 15 tot 20 minuten sluit ik de game meestal af en ga ik aan het werk. Animal Crossing heeft de functie aangenomen die reizen met de trein voor mij had: het demarkeren van vrije tijd en werk. Meestal komt het erop neer dat ik een geldboom ga planten, wat dorpsbewoners aanspreek en check of Redd er is. Vandaag heb ik ook nog even aan de viswedstrijd meegedaan, want waarom ook niet he.

Baldur's Gate II: Shadows of Amn
Dit is momenteel zo\n beetje mijn 'project'; ik heb er al tientallen uren in zitten maar toch verveelt het geen moment omdat de wereld zo boeiend is en omdat quests stuk voor stuk iets unieks te bieden hebben. Ik zit in chapter 2 en zou verder kunnen gaan met chapter 3 maar ik wil eerst zoveel mogelijk quests afmaken, vaak loont het de moeite omdat je krachtige wapens tegen komt of veel geld krijgt waarmee je dure scrolls en dergelijke kunt kopenj.

Ori and the Blind Forest
Dit is de titel die ik momenteel op de Series S speel en voor mijn gevoel ben ik al redelijk ver. Vanmiddag heb ik de Forlorn Ruins doorgespeeld en nu zit ik vast in een stuk waarin je constant achtervolgd wordt door wat (volgens mij) de grote tegenstander in het spel is. Het wordt dan een soort stealth platformer waarbij je soms Celeste-achtig precies moet manouvreren. Erg gave game.

Monster Hunter Rise demo
Gisteren verscheen de demo in de eshop en in het Switch topic heb ik inmiddels een vrij uitgebreide impressie geplaatst. Het is Monster Hunter zoals je het kent, maar dan met meer mobiliteitsopties zowel binnen als buiten combatsituaties. Of alle veranderingen helemaal mijn ding zijn ben ik nog niet over uit maar het smaakte absoluut naar meer.
RKR

10 jan 2021, 00:15

Days Gone

Op de PS5 is dit een dikke aanrader, hij is gratis met Plus, hij is 60fps en hij heeft relatief korte laadtijden. Ik vind hem extreem goed. De sandbox ziet er fenomenaal uit, kan door als native PS5 game. Al is de transitie naar cutscenes niet van het niveau Naughty Dog of Santa Monica. Eerste paar uur zijn nog een beetje onwennig en niet heel bijzonder. Maar als je meer vrijspeelt wordt het leuker, is de missie structuur vrij logisch (beetje als Tsushima, je hebt meerdere stories die geleidelijk aan verder openen) en heb je veel mogelijkheden. Heb de bike geupgrade en het lijkt alweer wat op een bike. Muziek is erg sfeervol en redelijk ambient, en de countryside is gewoon prachtig. Ik heb na een uur of 15 misschien 2x fast travel gebruikt (dit duurt trouwens een seconde of 3 op de PS5, via external T7) simpelweg omdat ik het rondrijden op de bike gewoon erg goed vind en missies zijn eigenlijk nooit meer dan 2 mijl uit elkaar.

Ik ben blij dat ik de game heb geskipt, had op de PS4 nogal wat issues en is pas later geupdate tot een erg goede game. Op PS5 heb je de beste deal te pakken. Een van de beste PS4 exclusives vind ik dit, eigenlijk. Underrated.

Hetzelfde kan ik zeggen over Panzer Dragoon Remake. Ik heb geen Switch maar de PS4/Xbox versie is meteen de complete en gerepareerde package. Ik vind hem grandioos, speelt hetzelfde als de Saturn (hoewel modern meer twinstick shooter is, en mijn voorkeur geniet tbh) dus lang niet zo chill als zijn sequels maar wel trouw. Het was de eerste game, het is goed zo. Soundtrack 10/10. Heb daarom ook meteen Orta voor een tientje uit de MS Store geplukt. Nog veel beter.
toejam

10 jan 2021, 10:59

toejam schreef:
30 dec 2020, 16:59
Crap zag Skyrim in Gamepass voorbij komen. Dus Frida the imperial one handed light armoured semi-stealth hoarder is weer op pad.
Double crap kwam er na 11 uur gameplay achter dat Lydia ergens doodgegaan was in een grot door mijn schuld. Enter Tarell, de High Elf met een appetite voor destruction. Vind het vooral wel leuk om te zien hoeveel er toch is gewijzigd sinds ik de game in 2011 speelde. Ik heb meteen een kinderkamer ingericht en Sofie het bloemenmeisje geadopteerd en ben met Lydia getrouwd dit keer. Dat laatste heeft best wat tijd gekost door falende NPC's. Wel blij dat Bethesda nog altijd king of the bugs is.

En ook hoeveel content ik al gezien heb die ik de vorige keer gemist heb ondanks dat ik er toen bijna 200 uur ingestoken heb. A fun, but long ride is ahead of me..
Professional dabbler
TheDarkWanderer

10 jan 2021, 11:47

Omdat af en toe een uurtje gamen op de PS4 meestal het maximum is waar ik aan toekom, ben ik begonnen aan Doom (2016). Toffe gameplay!
I sense a soul in search of answers...
Don Cannoli 79

10 jan 2021, 13:57

RKR schreef:
10 jan 2021, 00:15

Hetzelfde kan ik zeggen over Panzer Dragoon Remake. Ik heb geen Switch maar de PS4/Xbox versie is meteen de complete en gerepareerde package. Ik vind hem grandioos, speelt hetzelfde als de Saturn (hoewel modern meer twinstick shooter is, en mijn voorkeur geniet tbh) dus lang niet zo chill als zijn sequels maar wel trouw. Het was de eerste game, het is goed zo. Soundtrack 10/10. Heb daarom ook meteen Orta voor een tientje uit de MS Store geplukt. Nog veel beter.
Deze post is 100% accuraat :smile: :thumbup:
KillingRaptor

10 jan 2021, 16:34

Ben terug begonnen met Pokémon Shield, was er al een heel eind mee (denk zelfs ergens op het einde) maar ben opnieuw begonnen want het was al zolang geleden. Nu al twee uurtjes gespeeld op mijn nieuwe savefile en ik vermaak me terug prima!

Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

10 jan 2021, 17:27

Ik zit momenteel in de tweede expansion van Nioh 2: Darkness in the Capital.

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Gozert
Moderator
Moderator
eBay gebruikersnaam: gozert

11 jan 2021, 00:01

Zojuist naar alle waarschijnlijkheid mijn laatste raid gehad in World of Warcraft: Classic. Het werd steeds lastiger voor m'n guild om voldoende personen op de been te brengen, laat staan personen die goed voorbereid zijn. Een deel gaat nu op in een andere guild, maar ik vind het wel mooi geweest. Het was een hele toffe ervaring, maar de laatste raid, Naxxramas, vergt toch net iets te veel qua consumables om te farmen om het voor mij op termijn leuk te houden. Uiteindelijk zijn we gestrand op Sapphiron, de één na laatste baas. Dat is veel verder dan ik in 2006 bereikte en sowieso niet wat ik van te voren had durven dromen. Jammer dat we niet "all the way" konden gaan, maar ik kan de vrijgekomen uurtjes prima gebruiken voor andere games en hobbies. Misschien lukt het zelfs om dit jaar wél de backlog te doen krimpen. :lol:
Ribbelchips

11 jan 2021, 11:56

The Legend of Zelda: A Link to the Past via Nintendo Switch Online.

Heerlijk om deze weer eens te doorlopen op de Switch. Grappig hoe je brein werkt. Namen van een aantal klasgenoten uit 1992 ben ik vergeten, maar ik weet nog precies op welke plek ik moet teleporteren naar de light-world om heart pieces vinden en waar ik moet graven voor de fluit. En ik krijg nu ook het verhaal echt goed mee...

Ik heb nu twee dark-world dungeons gehaald. Denk ongeveer halverwege de game..
Don Cannoli 79

11 jan 2021, 13:58

Ribbelchips schreef:
11 jan 2021, 11:56
The Legend of Zelda: A Link to the Past via Nintendo Switch Online.

Heerlijk om deze weer eens te doorlopen op de Switch. Grappig hoe je brein werkt. Namen van een aantal klasgenoten uit 1992 ben ik vergeten, maar ik weet nog precies op welke plek ik moet teleporteren naar de light-world om heart pieces vinden en waar ik moet graven voor de fluit. En ik krijg nu ook het verhaal echt goed mee...

Ik heb nu twee dark-world dungeons gehaald. Denk ongeveer halverwege de game..
Ik hoor gelijk dat epische Dark World melodietje.
En krijg gelijk zin om hem te spelen. Ik heb deze game nooit helemaal uitgespeeld. Een paar jaar terug op de SNES mini wel dichtbij gekonen. Dat is wel fijn met die savestates tegenwoordig. Ik kan er zo weer induiken.
Shenglong83
Contacteer:

11 jan 2021, 19:46

Phoenix Wright Ace Attorney Trilogy
De 3 eerste Phoenix Wright games in een setje.
Ik was voorheen al eens heel ver in deel 1, maar ik wil nu de hele trilogie volledig doorlopen.
Lekkere games om mee te relaxen.

En als ik iets meer actie wil speel ik..

Ori and the Blind Forest
Prachtige game. Ik ben nog niet zo ver, maar merk toch al dat de game op sommige momenten heel pittig wordt. Ben net uit de waterboom ontsnapt, maar dat laatste stukje moest zeker wel 15x opnieuw..

En "tussen de echte games door" speel ik nog

Asphalt 9
Gratis racegame. Over het algemeen heb ik weinig met gratis games, maar deze valt me 100% mee. Er is een grote solo campagne, het ziet er goed uit en het is makkelijk een paar racejes te doen, als je weinig tijd hebt.
Oh en belangrijk detail bij gratis games: Je wordt niet doodgegooid met microtransacties of season/battle passes.
You must defeat Sheng Long's WIFE to stand a chance!
Kunstschilder1987
Contacteer:

11 jan 2021, 23:06

ik ben op het moment aan mijn 2e secret santa game bezig (officieel speel ik far east of eden zero niet de santa game, omdat dat het japanse origineel is en ik een vertaalde rom emuleer, red.) en dat is AREA 51 op de klassieke xbox.
Zoals verwacht is de gameplay 'wel oke' niet super maar ook niets bijzonders, en moet het bijzondere vooral van het sfeertje van de cutscenes komen en de voice acting van onder meer David duchovny én marilyn manson, die een creepy alien in het geheel inspreekt.

Ik moest erg lachen om laatst genoemde, in een bonus feature interview zegt ie dat het geen moeilijke rol was om in te kruipen, "the loathing Edgar (het karaktertje) has for human beings overall is something i can relate to!".... :cool:
ik heb niet zoveel met zijn muziek maar vind de persoon zélf altijd wel fascinerend. zowel op de bühne als in interviews en dergelijke, ontzettend slimme wijze gozer vind ik het die daarnaast het belang van gekte kan waarderen.

Als mede gekkie op geheel eigen wijze kan ik dat enkel omarmen natuurlijk...
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
Swey

12 jan 2021, 09:44

Ondertussen een dikke 40 uur in Hollow Knight zitten, ben expres de eindbaas aan het omzeilen. Het is veel te leuk ! Max level weapon gehaald. Ben nu alle collectibles aan het halen en de laatste losse bazen aan het opzoeken of naar terug aan het gaan als het eerder niet lukte. Ga ook proberen laatste level van het Colliseum te halen. Echt een supertof spel die alle lof verdient die het krijgt, als Silksong net zo goed is wordt dit een fantastisch game jaar
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

12 jan 2021, 10:07

En vergeet Ori and the Blind Forest en Ori and the Will of the Wisps niet :)
Swey

12 jan 2021, 12:54

Apenheul schreef:
12 jan 2021, 10:07
En vergeet Ori and the Blind Forest en Ori and the Will of the Wisps niet :)
Er is een pakket bij het postkantoor, maaaaaybe is dat mijn collectors edition :biggrin: :biggrin:
Ribbelchips

14 jan 2021, 09:50

Wonder Boy in Monster World

Afbeelding

Gister de Megadrive mini voor deze aangezet en direct een uur of 3 gespeeld. Het was alweer een paar jaar geleden dat ik deze had doorlopen, dus de ocarina-patronen enzo kende ik niet meer. Ook wel 5 keer gesneuveld in de woestijn omdat ik de desert boots niet had :D Blijft een geweldige game.
Kunstschilder1987
Contacteer:

14 jan 2021, 10:13

de eerste secret santa game el tigre was super super tof, de 2e daarentegen was toch een teleurstelling verworden en ik ben mijn interesse in AREA51 helaas verloren.
Zodoende ben ik nu aan Family guy begonnen op de ps2. Die speel je niet omdat je de beste game ooit verwacht, maar af en toe kunt lachen, dat lukt wel zover 3 kwartier in ongeveer.
Ik had eerder de ps3 game gespeeld (denk een jaar of 2 geleden) local co op met een vriend, die leek zover leuker te zijn. maar we laten ons verrassen natuurlijk!
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
Swey

14 jan 2021, 18:57

Direct na mijn Hollow Knight finish doorgepakt met nog een 2021 gaming voornemen: namelijk 2 dragon quest games spelen. Ben met Dragon Warrior op de switch begonnen, lekkere graphics update hebben ze gedaan , erg fijne visuals. Al vind ik het quasi oud-Engels waar ze als translation voor gekozen hebben nou niet bepaald lekker weg lezen
Galious
Moderator
Moderator

14 jan 2021, 23:01

Ik ben aanbeland bij de derde en laatste expansion van Nioh 2: The First Samurai. De Hayabusa fight in de tweede expansion was overigens tot nu toe wel een highlight. Heb nu zelfs Hayabusa's befaamde Izuna Drop als skill gekregen voor dat duel. Awesome :cool:

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
KillingRaptor

14 jan 2021, 23:28

Galious schreef:
De Hayabusa fight in de tweede expansion was overigens tot nu toe wel een highlight. Heb nu zelfs Hayabusa's befaamde Izuna Drop als skill gekregen voor dat duel. Awesome :cool:
Wait a minute... Hayabusa als in Ninja Gaiden Hayabusa? There is Ninja Gaiden in Nioh?
Afbeelding Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

14 jan 2021, 23:54

KillingRaptor schreef:
14 jan 2021, 23:28
Galious schreef:
De Hayabusa fight in de tweede expansion was overigens tot nu toe wel een highlight. Heb nu zelfs Hayabusa's befaamde Izuna Drop als skill gekregen voor dat duel. Awesome :cool:
Wait a minute... Hayabusa als in Ninja Gaiden Hayabusa? There is Ninja Gaiden in Nioh?
Yep, er zitten ancestors van Ryu Hayabusa in Nioh als optionele boss duels. Je kunt ook zelf z'n complete gear set inclusief Dragon Sword vinden en gebruiken. Maar ook qua gameplay zit er veel Ninja Gaiden in Nioh's dna :evil: :lit: :perfect:
nmkl pjkl ftmch

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”