Hoeveel moderne games kunnen we uitspelen in 2020?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Swey

Re: Hoeveel moderne games kunnen we uitspelen in 2020?

10 nov 2020, 20:26

Ittle Dew (Switch)

Zelda clone die op permanente easy mode staat en zichzelf niet serieus neemt. Deze is voor de jongere gamers onder ons of mensen die isometric Zelda en vooral de puzzels heel gaaf vinden. Zelda clone is een term die je losjes moet gebruiken. De combat is clunky en stelt weinig voor, de collectibles heb je helemaal niet nodig , dat zegt de game zelfs tegen je. Je kunt hier geen potten oppakken of bosjes trimmen voor coins. De enemies droppen alleen hearts en stellen weinig voor. Maarrrrrrr als je van puzzels houdt en wil zien hoe creatief je kan worden met een mechanic van vier opties, dan is dit wellicht iets voor jou! 4 uur over gedaan. Naar mijn smaak een zesje, zonde, want een beetje meer liefde en betere combat met uitgebreidere drops etc was dit een top Zelda clone geweest en nu is het een puzzelspel voor 10 jarigen. Niets mis mee maar de ervaren gamer zal snel elders zoeken.
Fing3r

12 nov 2020, 23:38

Guacamelee 2 (PC)

Toffe sequel, sommige stukjes zijn wat lastig maar over het algemeen een niet al te moeilijke metroidvania!

Afbeelding
Afbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

12 nov 2020, 23:45

The Touryst op de Xbox Series X
Afbeelding
Afbeelding
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

13 nov 2020, 09:37

Guacamelee 2 ook gedaan dit jaar. Niet zo goed als deel 1 maar alsnog heel tof. Het combo systeem keeps you going and going.
Shenglong83
Contacteer:

14 nov 2020, 18:03

Agent A: A Puzzle in Disguise - Nintendo Switch :switch:

Afbeelding

Leuke point n clicker, vandaag in 1 ruk uitgespeeld.
Niets bijzonders, maar prima om zo een loze zaterdag door te komen.
You must defeat Sheng Long to stand a chance!
KillingRaptor

15 nov 2020, 17:32

Ghost of a Tale (PS4)
Zonet deze prachtige game uitgespeeld! Dit was echt genieten van begin tot einde voor mij. De sfeer is fantastisch in deze game, prachtige omgevingen, mooi verhaal,... Deze kan ik echt aan iedereen aanraden. Een echt pareltje dit.

Afbeelding
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

15 nov 2020, 19:32

Shenglong83 schreef:
14 nov 2020, 18:03
Agent A: A Puzzle in Disguise - Nintendo Switch :switch:

Afbeelding

Leuke point n clicker, vandaag in 1 ruk uitgespeeld.
Niets bijzonders, maar prima om zo een loze zaterdag door te komen.
Deze heb ik toevallig vandaag ook opgepikt, samen met Abzu en Jenny LeClue. Er zijn best veel interessante games met soms wel 90% korting in de eshop momenteel.
KillingRaptor

16 nov 2020, 10:39

Ultra Street Fighter II: The Final Challengers (Switch)
De game zat nog in mijn Switch na de battles tegen Theo79 gisteren dus dacht ik van: laat ik hem nog eens uitspelen ook. For the sake of the topic! Ben er doorheen gegaan met Vega en zelfs tegen Akuma gevochten in plaats van M. Bison. Ik weet dat je specifieke condities moet hebben om tegen hem te vechten maar niet meer precies dewelke, ik dacht x aantal perfects en geen ronde verliezen ofzo. Heb hem eigenlijk drie keer uitgespeeld ook maar dat terzijde. :lol: Daarna nog eens met Shin Akuma en met Violent Ken.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
arjen1981

16 nov 2020, 16:40

Prey - PS4
Zo voor de lancering aan nog even wat stuiptrekkingen om mijn ps4 collectie wat completer uitgespeeld te maken. al denk ikd at ik echt wel over de 80% ben. Prey was zo één die jaren op de backlog zat. Geen verkeerde game. Heeft veel weg van een Bioshock en Systemshock. Maar was voor mij niet zo indrukweekend als deze twee. Goede game om verdwaald in te raken.
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

17 nov 2020, 06:14

Random Heroes: Gold Edition (PSVita)
eigenlijk een slechte game, maar in een depressief half nachtje wel even goed om mn verstand afgeleid te houden. Het kwam effe goed van pas. Op een uurtje of 3 uitgespeeld. maar is zelfs zn ps sale prijs van 3 eur digitaal niet waard.
Afbeelding
er waren geen echte eindcredits maar je wordt toegesproken door de persoon die de game ook op eenzelfde manier opent:
Afbeelding
Afbeelding

nou wanneer dit de "gold edition" was heb ik echt te doen met de zilveren en bronzen editie houders... laat staan de standaard editie.... :rolleyes:
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
TheDarkWanderer

17 nov 2020, 10:43

Afbeelding

The Journey in Fifa 19 vandaag afgesloten. Ik vond het pad van Kim Hunter met afstand het leukste. Spelen met doelstellingen is wel tof. Het verhaal is dat niet. En je kunt de cutscenes niet skippen, wat later wel echt op je zenuwen kan gaam werken.
I sense a soul in search of answers...
Speelt momenteel:
The Legend of Zelda: Link's Awakening (NS)
Super Mario Advance 3: Yoshi's Island (GBA)
Call of Duty WWII (PS4)
GoldFinch

17 nov 2020, 16:17

Afbeelding

Afbeelding

The Touryst op XSX 1000/1000G & Story 100%
Afbeelding
TheDarkWanderer

17 nov 2020, 16:44

Swey schreef:
03 nov 2020, 00:00
Misschien zelfs wel 300?
Dit moet wel lukken lijkt me.
Speelt momenteel:
Call of Duty WWII (PS4)
kingoftherain

17 nov 2020, 17:03

Telt PS5 Simulator ook mee, trouwens? :lol: :lol: :lol:

"My life is a chip in your pile. Ante up!"

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
N00b Extraordinaire's Facebook page
TheDarkWanderer

17 nov 2020, 20:23

Vanavond Drowning (PS4) beëindigd. Een walking simulator met een verhaal over depressie. Not my cup of tea. Ook heel weinig game elementen. Ik zou m niet aanraden, behalve als je gek bent op walking simulators en deze aparte grafische stijl.

Afbeelding
Speelt momenteel:
Call of Duty WWII (PS4)
Fing3r

18 nov 2020, 00:29

Inside (PC)
Hele lekker indy met een behoorlijk donkere verhaallijn die je wel even aan het denken zet.

Afbeelding
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

18 nov 2020, 05:55

Phantom Breaker Battlegrounds (PSVITA)
hele vreemde beat m up. je speelt in 2 lijnen waar je uit kunt wisselen (voorgrond, achtergrond) er is een wazig verhaal dat ik nauwelijks gevolgd heb en een level up systeem.
De gevechten zijn vooral combo's maken waar een beetje slim button bashen je al ver brengt. Ik vind het geen aanrader, al zag het er wel mooi uit. daarbij ook te makkelijk, nul keer afgegaan terwijl ik de helft v d tijd niet goed wist wat de bedoeling was. Geen slechte game, maar geen topper. Enfin :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
KillingRaptor

18 nov 2020, 09:55

Godzilla (PS4)
Had eindelijk genoeg data verzameld in de levels om de verdere levels vrij te spelen en de credits te zien voorbijrollen! Echt wel een vette game voor een Godzilla liefhebber al is hij waarschijnlijk niet voor iedereen weggelegd. Er is nu eigenlijk nog een level dat ik kan vrijspelen en dat ga ik wel proberen ook, ook wil ik graag nog alle kaiju vrijspelen want er zijn er behoorlijk wat in de game.

Afbeelding
Afbeelding
Shenglong83
Contacteer:

18 nov 2020, 10:31

Apenheul schreef:
15 nov 2020, 19:32
Deze heb ik toevallig vandaag ook opgepikt, samen met Abzu en Jenny LeClue. Er zijn best veel interessante games met soms wel 90% korting in de eshop momenteel.
Enjoy!

Die sales zijn wel lekker inderdaad!
Abzu heb ik ook opgepikt voor die prijs, en verder Wulverblade en LeGrand Legacy.
You must defeat Sheng Long to stand a chance!
Ok Impala!
Contacteer:

18 nov 2020, 10:43

The Alliance Alive (NS). Na ca 30u uitgespeeld.

Ik weet het niet met deze game. De demo op de 3DS maakte indertijd een hele goede indruk op me. Maar de uiteindelijke game is toch teveel nét niet. Zo heb je bijvoorbeeld een grote overworld, maar die voelt grotendeels leeg en niet interessant om te exploren. Je hebt sowieso erg weinig dungeons, de meeste gebieden zijn verrassend klein. Later in de game sta je vaak zelfs in een paar stappen al bij de boss van dat gebied. Daarnaast zijn er talloze mechanics die op papier tof zijn, maar in de praktijk niet genoeg uitgewerkt zijn om goed te werken. Zo is er bijvoorbeeld een Guild system waar je pas echt iets mee kunt doen als je al bijna bij het einde van het spel bent. En zelfs dan, komt het er in de praktijk op neer dat je alle gebieden waar je eerder bent geweest opnieuw moet bezoeken om zoveel mogelijk leden voor je guild te vinden. Ik rende dus maar alle oude steden in en probeerde elk poppetje z.s.m. aan te spreken zonder te lezen wat ze zeiden. Als iemand je Guild wilde joinen kreeg je namelijk vanzelf een bevestiging dat ie met je meekwam. Dit voelde als een chore, in plaats van engaging gameplay.

Dat was denk ik het grootste probleem van deze game. Ik voelde me totaal niet betrokken bij de wereld en de personages. Daar waar Ys VIII en Etrian Odyssey IV op een heel goede manier je in hun wereld wisten te zuigen, daar krijgt The Alliance Alive dat niet voor elkaar. Daar blijkt andermaal weer uit hoe knap het is wat de eerstgenoemde games doen. Het zal dan ook wel niet geholpen hebben dat ik The Alliance Alive direct naar EO IV gespeeld heb. Want mijn laatste punt met deze game is ook nog dat de challenge all over the place is. Het ene moment veeg je monsters met gemak van de kaart, het volgende moment is er ineens een gigantische difficulty spike. Door de lastig te begrijpen battle mechanics voel je je nooit echt in control. Dat was iets wat EO IV juist in perfectie wist neer te zetten.

Conclusie: The Alliance Alive had nog wat meer ontwikkeltijd nodig gehad om te shinen. De potentie is er zeker in alles wat de game te bieden heeft. Het product zoals het er nu ligt is niet slecht, maar doet ook niets waardoor ik het andere spelers zou aanraden.

Afbeelding
TheDarkWanderer

19 nov 2020, 12:30

36 Fragments of Midnight (PS4)

Verrassend leuke game voor tussendoor. Geen grote uitdaging, al ben ik wel zeker 1,5 uur zoet geweest met een perfect run te krijgen (1 hit en je bent af, je moet 36 fragmenten verzamelen). Voor 1 of 2 euro in de PSN Store zou ik de game meepakken. Voor meer niet.

Afbeelding
Speelt momenteel:
Call of Duty WWII (PS4)
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

21 nov 2020, 16:54

Abzu uitgespeeld op Switch.
Afbeelding

Ik begrijp nu waarom Abzu de spirituele opvolger van Journey genoemd wordt (wat niet gek is omdat de dezelfde designer de game ontworpen heeft). Echt een top-game!
Xenafan1985
Contacteer:

21 nov 2020, 17:38

Astro's Playroom (PS5)

Helaas zelf nog geen PS5 kunnen bemachtigen maar vandaag die van een vriendin geleend en meteen Astro's Playroom uitgespeeld. Wat een geweldige game is dit, geeft heel goed weer wat de nieuwe controller allemaal kan en is daarnaast ook nog een heerlijke 3d platformer net zoals zijn voorganger. Ook echt een ode aan alle generaties van Playstation. Echt een must play! Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Using Tapatalk
KillingRaptor

22 nov 2020, 18:59

Slayaway Camp (PS4)
Een horror puzzelgame met cartoony graphics, het moet niet gekker worden. Het is best wel een toffe game dit maar de laatste levels gingen toch wel even mijn petje te boven vaak. :lol: Uiteindelijk er toch geraakt dankzij het ingame hint systeem. Denk dat ik wel voor de platinum trophy ga gaan ook, enkel nog wat dingetjes waarvoor ik wat moet grinden en dan heb ik hem.

Afbeelding
Afbeelding
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018
Winnaar Gameroom Award 2018

22 nov 2020, 20:06

Marvel's Spider-Man: Miles Morales (PS5)

Afbeelding

Vandaag de tweede playthrough gedaan op NG+ van Miles Morales. Wat een geweldige game! Kort, dat wel, maar minstens zo vermakelijk als Spider-Man.

Op naar platinum!

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”